Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۹ اسفند
۱۴۰۲

18. شعبان 1445


28. فوریه 2024






نظر اهل سنّت در مورد امامت چاپ نامه الکترونیک

اهل سنّت معتقدند پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله همه ی آن چیزی که برای امّت اسلامی در زمینه ی شناخت اسلام لازم بود و برای آنها کفایت می کرد را در قالب آیات وحی، احادیث، سخنان و سیره ی خویش در اختیار مسلمانان قرار دادند و هیچ نکته ی ناگفته ای باقی نماند...   

 
مقارنات نماز - استعاذه ۳ چاپ نامه الکترونیک

استعاذه یعنی پناه بردن و طلب پناه. استعاذه چهار رکن دارد. یکی از ارکان استعاذه، شخص مستعیذ است؛ یعنی کسی که پناه می برد. رکن دوم، " مستعاذّ منه" است؛ یعنی چیزی که از شرّ آن پناه می بریم. سوم " مستعاذّ به " است؛ یعنی کسی که به او پناه می آوریم و چهارم " مستعاذّ له" است؛ به معنای چیزی که به خاطر آن پناه می آوریم یا هدف ما از پناه بردن.     ۹۴/۰۸/۱۸

 
خوف و رجا (۲) چاپ نامه الکترونیک

افراط در رجا به امن و غرور، و افراط در خوف به یأس و قنوط منجر می شود. امن یعنی خود را از مکر و عذاب الهی در امان دیدن و ترسی از ترک طاعت و ارتکاب معصیت و ابتلا به غفلت نداشتن و غرور یعنی به ادّعای اعتماد به فضل خدا، دست از انجام طاعت و ترک معصیت کشیدن و به وظایف بندگی عمل نکردن.

 
فضیلت و اهمیت ماه های رجب، شعبان و رمضان چاپ نامه الکترونیک

ماه مبارک رمضان، شهر الله و ماه خداست. ماه تجلی حضرت حق در کعبه ی دل مؤمن، و به تعبیری ماه تجلیه است. وقتی سالک وجودش را از زشتی ها، آلودگی ها، پلیدی ها و تعلّقات به ما سوی الله خالی کرد و با زیبایی های پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله زینت داد؛ دل او خانه ی خدا و کعبه ی حقیقی می شود. حضرت حق در چنین دلی تجلی می کند و مؤمن به لقاء الله نائل می شود....   

 
اسرار اربعین چاپ نامه الکترونیک

اربعین که به معنای چهلمین روز یک واقعه است، بیانگر اسرار عجیبی است. در نظام آفرینش عدد چهل نقش خاصّی دارد. این عدد از جمله اعداد پرعظمت در حوزه ی علوم غریبه است. آنها که با علم جفر آشنا هستند و ریاضیات علوم غریبه را می دانند، برای اعداد نقش های تعیین کننده ای در عالم قائلند. در آفرینش هم عدد چهل عدد خاصّی است. 

 
السلام علیک یا عید اولیاء الله چاپ نامه الکترونیک

ماه مبارک رمضان، ماه بهار دلهاست. عید و ایام جشن و سرور اولیاء خداست. در این ماه وجود اولیاء الهی، یکپارچه شور و شعف است. حضرت سید الساجدین، امام زین العابدین- علیه السلام- دردعای۴۴ صحیفه سجادیه، که دعای ورود به این ماه با عظمت است؛ اینچنین می فرمایند: «حمد خدایی راست که توفیق حمدش را به ما عطا فرمود و ما را از جمله دوستان خویش گردانید تا به خاطر محبت هایش سپاسگزار باشیم و ما را به سبب سپاسگزاری پاداش نیکوکاران عنایت فرماید.»  


 
ادب قرائت قرآن (۶) چاپ نامه الکترونیک

انسان در قرائت و تلاوت قرآن، به هر آیه ای که می رسد، با هر محتوایی که آن آیه دارد، باید سعی کند که حق آن آیه ادا شود. معنای ادا شدن حق این است که اگر در آیه امری شده است، خود را برای اجرا آماده کند، اگر نهی یی شده است، بر ترک مصمّم شود، اگر وعده ای داده شده است، روح امید در او اوج گیرد، اگر وعیدی داده شده است،  از آن وعید و تهدید، همه ی وجودش را خوف و ترس فراگیرد و اگر پند و موعظه داده شده، با گوش پندپذیر بشنود و آن پند را با گوش جان استماع کند و به کار بندد.    ۹۴/۰۲/۰۱

 
بهره ی ما از محرم و صفر چاپ نامه الکترونیک

ماه محرم طی شد. ماه صفر هم دارد طی می شود. به خودمان برگردیم. کمی فکر کنیم. ببینیم توشه ای که از این دو ماه می گیریم چیست؛ قبل از ماه محرم چه کسی بودیم و در مکتب محرم و صفر چه تحوّلی در ما اتّفاق افتاد. وقایع را نقل کردن، مصائب را یادآوری کردن، اشک ماتم بر دیدگان جاری کردن، همه ی اینها بسیار ارزشمند است؛ امّا همه ی اینها مکتبی است که باید از ما انسان متعالی و حسینی بسازد...    

 
محبّت و عشق الهی (۳) چاپ نامه الکترونیک

اشخاص از نظر میزان برخورداری از محبّت و قوّت و ژرفای آن در وجودشان، به سه گروه تقسیم می شوند. گروه نخست را می توان به بلبل تشبیه کرد که عشق او به گل، همراه با چهچه و نغمه خوانی و سر و صداست. دومین گروه محبّان را، که عشقشان عمیق تر  است، می توان به پروانه تشبیه کرد. سومین گروه محبّان، که در حدّ اعلای عشق قرار دارند، به منزله ی خود شمعند که بی سر و صدا و های و هو، می سوزد و آب می شود...  

 
عوامل گرایش به عرفان های انحرافی چاپ نامه الکترونیک

یکی از معضلاتی که امروز در قشر جوان و تحصیلکرده ی جامعه ی ما وجود دارد، گرایش به سمت عرفان های انحرافی و نوعی باطنی گری است. این گرایش ها به دو دسته ی کلّی تقسیم می شوند: دسته ی اوّل، گرایش به سمت عرفان های بومی، مثل فِرَق صوفیه و دسته ی دوم، گرایش به عرفان های وارداتی است. عرفان هایی که از نقاط مختلف دنیا، در جامعه ی ما ترویج می شود چه به صورت مستقیم و از طریق طرفداران و علاقه مندان به این مکاتب عرفانی و باطنی، و چه از طریق سایت های اینترنتی و رسانه ها...    

 
<< ابتدا < قبلی 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 بعدی > انتها >>

صفحه 7 از 22