Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






حجاب عامل سهولت زندگی زن
تالیفات استاد - کتاب حجاب و حقوق زن

با حذف حجاب دشواری‌های زیادی برای خود خانم‌ها به وجود می‌آید.

اوّلاً زن هر بار که می‌خواهد در جامعه حضور پیدا کند باید زحمت زیادی برای خودآرایی متقبّل شود و وقت زیادی را که می‌توان صرف کارهای مفید و سودمند کرد، باید صرف آرایش خود کند تا بتواند وارد جامعه شود.

از نظر اقتصادی، تهیّه‌ی لوازم آرایش، لباس‌های شیک و زیورآلات، هزینه‌ی سنگینی را که کاملاً زاید است، به زن و خانواده‌اش تحمیل می‌کند. اگر شخص چنین پولی را هم در اختیار داشته باشد، می‌تواند آن را صرف امور ضروری و مفید کند. حذف این هزینه‌ها کمک می‌کند خانواده‌ها با درآمد کمتر، زندگی راحت‌تری داشته باشند و مجبور نباشند برای تأمین هزینه‌ی خودآرایی، بیش از حدّ نیاز در پی کسب درآمد روند و در نتیجه از آسایش و راحت و نیز از پرداختن به جنبه‌های معنوی بازمانند.

حذف حجاب زن و کشاندن او به سوی آرایش و پوشش مطابق مدهای دائماً در تغییر، ترفند سرمایه‌داری برای ایجاد بازار فروش کالاهایی است که توسّط تکنولوژی و ماشین، به صورت انبوه تولید می‌شود. زنی که حجاب را کنار می‌گذارد ناگزیر است هر روز مطابق مد جدیدی که سرمایه‌داران طرّاحی و ترویج می‌کنند، کفش، کیف، لباس، زیورآلات و لوازم آرایش جدیدی بخرد، تا از قافله عقب نماند. در نتیجه تشویق زن به بی‌حجابی، تمهیدی اقتصادی است در جهت سود سرمایه‌داران و زیان زنان خودآرا و خودنما.

حجاب از یک طرف راحتی را برای زن فراهم می‌کند؛ یعنی زن می‌تواند با یک لباس ساده و چادر، به راحتی از خانه بیرون آید و از طرف دیگر صرفه‌جویی قابل توجّهی را در هزینه‌های یک خانم در پی می‌آورد. بر این اساس به خوبی می‌‌توان فهمید که استفاده از حجاب یک کار عاقلانه و منطقی و به سود خود زن است.