Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






حجاب مایه‌ی سلامت و نشاط جسم و جان
تالیفات استاد - کتاب حجاب و حقوق زن

غریزه‌ی جنسی در وجود انسان، غریزه‌ای حدناشناس و سیری‌ناپذیر است. البتّه حکمتی در آن هست. بقای نسل بشر وابسته به وجود این غریزه است. اگر این غریزه در انسان نبود، نسل بشر معدوم و نابود می‌شد. این یک لطف الهی است. امّا این واقعیّت را راجع به این غریزه باید پذیرفت که سیری ناپذیر است. غریزه‌ی طعام، سیری‌پذیر است. یعنی اگر شخص گرسنه یک پرس غذا بخورد، پرس دوم را دیگر نمی‌تواند بخورد. سیر می‌شود. امّا غریزه‌ی جنسی، غریزه‌ای سیری‌ناپذیر است. حال اگر این غریزه‌ی سیری‌ناپذیر در معرض تحریکات مدام باشد، صاحب آن سر از هرزگی و بی‌بندوباری در خواهد آورد. گمان نکنیم آن‌گونه که بعضی می‌گویند، اگر حجاب را برداریم و همه‌ی زن‌ها بی‌حجاب باشند و زنان خودآرا و جلوه‌فروش زیاد شوند، جذابیّت و تحریک‌کنندگی‌‌ جاذبه‌های جنسی زن از بین می‌رود و برای مردان یک امر عادی می‌شود. به هیچ‌وجه این‌گونه نیست. غریزه‌ی جنسی حسابش از سایر غرایز جداست. با هر تحریک، هوس و طلبی در وجود فرد ایجاد می‌شود. حالا فکر کنید جامعه‌ای که در آن حجاب نیست و زن‌ها خودآرایی و جلوه‌فروشی و طنّازی می‌کنند، چه بلایی به سر آن جامعه می‌آید.

شهید مطهّری مثال زیبایی دارند. می‌گویند مرد و زن مثل آب و آتشند. اگر آب و آتش بدون حجاب و حائل در کنار هم قرار گیرند، آب آتش را خاموش می‌کند و از بین می‌برد. امّا اگر بین آب و آتش حائل و حجاب قرار دهیم، مثلاً آب را در یک ظرف فلزی بریزیم و روی آتش قرار دهیم، ظرف فلزی که حجابی بین آتش و آب است، سبب می‌شود آب گرم شود و به جوش آید و هر کدام از آب و آتش خاصیّت خود را داشته باشند. اگر حجاب بین زن و مرد برداشته شود، همدیگر را نابود می‌کنند و اگر حجاب بینشان باشد، محیط زندگی گرم می‌شود، شور و نشاط و تعالی در زندگی پدید می‌آید و حیات انسان تضمین می‌شود.

شاهد بارز این امر جوامع غربی‌اند. پیامدهای برهنگی و بی‌حجابی، جوامع غربی را به شدّت به بحران و آشوب کشانده است. در جوامع غربی، از یک سو، زن در حدّ ابزاری برای تبلیغ کالاهای اقتصادی و فروش آنها تنزّل کرده است و از طرف دیگر به عروسک ملوسی برای هوسبازی‌‌های شهوترانان تبدیل شده است. در جامعه‌ی غربی نه حرمتی برای زن باقی مانده است نه امنیّتی. زن‌ها به شدّت مورد تعرّض سادیست‌های جنسی قرار دارند و به نحو وحشتناکی مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و حتّی بعد از تجاوز کشته می‌شوند. بنیاد خانواده در کشورهای غربی به شدّت سست شده است. آمار طلاق به شدّت بالاست. اکثر ازدواج‌ها در یکی دو سال اوّل تشکیل خانواده به طلاق می‌انجامد. انگیزه‌ی ازدواج به طور وحشتناکی از بین رفته است. خود کشورهای غربی آمارهای تکان‌دهنده‌ای را در این زمینه‌ها اعلام می‌کنند. زنان و مردان زیادی بدون هیچ‌گونه رابطه‌ی قانونی ازدواج، چند سالی با هم زندگی می‌کنند، هر وقت هم از هم خسته شدند، یکدیگر را ترک می‌کنند و فرد دیگری را برای زندگی مشترک برمی‌گزینند. اینها تبعات برهنگی و بی‌حجابی در جوامع غربی است.