Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


يكشنبه ۱۶ ارديبهشت
۱۴۰۳

25. شوال 1445


4. می 2024






دیگر آثار مترجم این کتاب
تالیفات استاد - کتاب آيين بندگي

شراب طهور (سلوک در صراط مستقیم عرفان): اثری عمیق، لطیف و راهگشا برای مشتاقان جوار و طالبان دیدار حضرت دوست. شراب طهور با یک پیشگفتار آغاز می‌شود و حاوی شش فصل با عناوین کلیّات، در آستانه‌ی سلوک، بنیان‌های حیات و سلوک عرفانی، روحیّات عرفانی، پایه‌های سلوک و آداب سلوک است و با بهره جستن وافر از قرآن کریم و سخنان معصومین :، به زبانی ساده و روشن، سالکان الی‌الله را با شیوه‌ی درست و نتیجه‌بخش راه‌سپردن در صراط مستقیم عرفان، که با زندگی انسان امروز نیز کاملاً سازگار است، آشنا می‌سازد.

مصباح‌الهدی، در نگرش و روش عرفانی اهل محبّت و ولاء: حاوی چکیده‌ی مطالبی که مؤلّف طیّ قریب ۲۰ سال، از محضر عارف بزرگ معاصر شیعی، مرحوم حاج میرزا محمّد اسماعیلِ خان احمد دولابی، استفاده نموده و اوّلین مجلّد آن را ذیل قریب ۸۰ عنوان، که در برگیرنده‌ی اساسی‌ترین موضوعات در شناخت جهان بینی عرفانی شیعه و نحوه‌ی سلوک الی‌الله به شیوة اهل محبّت و جذبه است، تنظیم و دسته‌بندی کرده است.

سرّ حق: این کتاب با تبیین سرچشمه‌ی عرفان اسلامی در قرآن و احادیث و سیره‌ی معصومین : و بررسی و پاسخ به ادلّه‌ی مخالفان و منکران عرفان اسلامی، تردیدها را برطرف کرده و با معرّفی نمودن لغزشگاه‌های طریق عرفان و راه مصونیّت از لغزیدن در هر یک از آنها، سلوکی شایسته و نتیجه‌بخش را امکان‌پذیر می‌سازد.

ره توشة دیدار:‌ اثری بدیع، عمیق، دلنشین و روحنواز در زمینه‌ی زیارت، که خواننده‌ی آن از یک سو به اسرار بسیاری در زمینه‌ی سیر و سلوک عرفانی پی برده، از سوی دیگر شیوه‌ی شایسته و پسندیده‌ی انجام زیارت را آموخته، و از دیگر سو با آموزه‌های عمیق و لطیف اعتقادی، اخلاقی و عرفانی که متون زیارتنامه‌ها در بر دارند، آشنا می‌شود.

کرشمه‌ی حُسن، نظری اجمالی بر جنبه‌های عارفانه‌ی نهضت عاشورا: حاوی فصولی با عناوین موحّد زیستن، حسن ظنّ به خدا و کارهای خداوند، توکّل، آرامش و صبر، رضا، عبادت، عبودیّت، آزادگی و حریّت، تسلیم و تفویض، علوّ همّت، مناعت طبع، کرامت و عزّت نفس، جمال اخلاقی، عشق و جانبازی؛ همراه با متن و ترجمه‌ی زیارت عاشورا.

کاشف الاسرار (مولی نظر علی طالقانی/ تصحیح و تعلیق مهدی طیّب): در دو جلد؛ جلد نخست حاوی هفت فصل با عناوین:‌ مقدّمات لازم و مقاصد مهمّه در اصول دین، خداشناسی، پیغمبر شناسی، امامت، ظهور قائم (عج) و رجعت، معاد و شناخت قیامت و عالم آخرت و رسالة متمّم در اصول دین. جلد دوم حاوی ده فصل با عناوین: مقدّمه در اخلاق، مقاله‌ی اولی در اخلاق، مقاله‌ی دوم در اخلاق، رسالة محبّت و مواعظ سالهای ۱۲۷۸ تا ۱۲۸۶ هجری قمری. اصل کتاب، تألیف عارف، حکیم، فیلسوف، متکلّم، اخلاقی و فقیه برجسته، مرحوم مولی نظر علی طالقانی است که با تصحیح وتعلیقاتی حاوی بیش از ۳۷۰۰ پاورقی منتشر شده است.

حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان: حاوی فصولی با عناوین حکمت و فواید حجاب و زیان‌های بی‌حجابی، مبانی و حدود شرعی حجاب در اسلام، آسیب‌شناسی حجاب در جامعه‌ی ما، درمان بیماری خودآرایی، بدحجابی و جلوه‌فروشی برخی زنان، مردان و معضل خودآرایی و خودنمایی برخی زنان در جامعه و پاسخ به پرسش‌هایی در زمینه‌ی احکام و حقوق زن در اسلام.

مدیریّت اسلامی: حاوی فصولی با عناوین نسبت میان دین و مدیریّت، مدیر مسلمان و اندیشه‌های مدیریّتی پدید آمده در جوامع غربی، روش مدیریّت اسلامی، مدیر موفّق، نقش فرد در سازمان در جهت تحقّق کمال انسانی، تحلیل رفتار فرد مسلمان و شیوه‌ای برای اصلاح رفتار، و معیارهای عمومی شایستگی و برتری نیروی انسانی.

روش مدیریّت اسلامی: حاوی فصولی با عناوین پذیرش مدیریّت، روحیّات و ملکات اخلاقی مدیر اسلامی، تصمیم گیری، دستور و اقدام، انتخاب کارکنان و انتصاب مسؤولان، انتصاب قائم مقام، معاونین و رئیس دفتر، انتخاب فرماندهان نظامی، نحوه‌ی رفتار با کارکنان، نظارت و تشویق و تنبیه، مدیر و جامعه، مدیر و نزدیکانش، مدیر و عبادت.

شناخت انقلاب اسلامی از دیدگاه شهید مطهّری: حاوی مباحثی در زمینه‌ی شناخت مبانی انقلابها، انقلاب اسلامی در تاریخ، شناخت انقلاب اسلامی ایران، ارکان بقاء و تداوم انقلاب اسلامی، و جمهوری اسلامی.

پایان شب سیه: در زمینه‌ی مهدویّت، انتظار فرج، غیبت و طول عمر امام زمان (عج). ترجمه‌ی این کتاب با نام The End of Darkness برای انگلیسی زبانان منتشر شده است.

حدیث معرفت امیرالمؤمنین ۷ به نورانیّت و حدیث اولوالالباب در سیر به سوی ربّ‌الارباب: متن و ترجمة دو حدیث عمیق و ارزشمند، که نخستین حدیث، مقامات باطنی امیرالمؤمنین ۷ را از زبان خود آن امام عظیم مورد اشاره قرار داده است و حدیث دوم به تبیین مسیر منازل و روش سلوک الی‌الله از دیدگاه مکتب اهل بیت : می‌پردازد و وجه تمایز سلوک اهل حبّ و جذب را با سلوک اهل ریاضت و کسب، آشکار می‌سازد.