Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






خوف و انذار
تالیفات استاد - کتاب مصباح الهدی
خوف و انذار

۞            اِتَّقُوا مِن غَضَبِ الحَلیمِ: بترسید از غضب کردن فرد حلیم. خدا و اهل بیت علیهم السّلام حلیمند.

 لطف حقّ با تو مداراها کند                  چون که از حدّ بگذرد رسوا کند 

۞     برای راه یافتن به خوبان خدا ادب لازم است. انذار برای ایجاد ادب در فرد مقابل است، ولی دوست اهل بیت علیهم السّلام به انذار احتیاج ندارد، خود محبّت در او ایجاد ادب میکند.

۞     همهی آیات عذاب و قهر خدا مال این است که مردم از دنیا راه بیفتند و حرکت و رشد کنند؛ امّا وقتی راه افتادند، باید راه را برای آنها باز کرد و از رحمت و زیبایی حق گفت و به آنها امید داد.

۞     بعضی گفتهاند عذاب از ماده‌ی عذب به معنای گواراست؛ امّا این درست نیست. آتش و عذاب و شکنجه حق است؛ امّا همهی اینها برای پاک شدن و رشد کردن است: کُلَّما نَضِجَت جُلُودُهُم بَدَّلناهُم جُلُوداً غَیرَها لِیَذُوقُوا العَذابَ: هر وقت پوستهای آنها سوخت و بی‎‎حسّ شد، پوستهای دیگری به جای آن برای آنها میرویانیم تا عذاب را بچشند. برای اینکه درد بکشند و یک آخ بیشتری بگویند و خدا را قبول کرده، تسلیم او شوند تا به بالای جهنّم بیایند، آنوقت آنها را میگیرند و به بهشت میبرند.

۞     همانطور که پدر و مادر به بچّه‌‌شان میگویند اگر این غذای لذیذ و مفید را نخوری، میگویم لولو بیاید و تو را بخورد، خدا و اولیا هم میگویند اگر نماز نخوانی، چوب میخوری و عذاب میشوی.