Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






دشمنان اهل بیت علیهم السّلام
تالیفات استاد - کتاب مصباح الهدی
دشمنان اهل بیت علیهم السّلام

۞     هر چه خوبی در عالم هست، از شجرهی طیبهی اهل بیت علیهم السّلام است. اِن ذُکِرَ الخَیرُ کُنتُم اَوَّلَهُ وَ اَصلَهُ وَ فَرعَهُ وَ مَعدِنَهُ وَ مَأوٰیهُ وَ مُنتَهاهُ: اگر از خوبی یاد شود، آغاز و اصل و فرع و معدن و جایگاه و سرانجام آن شمایید. هر چه بدی هم در عالم هست، از شجرهی خبیثه است که اصلش همان اوّلی و دومی و سومی‌اند. اِن ذُکِرَ الشَّرُّ کُنتُم اَوَّلَهُ وَ اَصلَهُ وَ فَرعَهُ وَ مَعدِنَهُ وَ مَأویهُ وَ مُنتَهاهُ: اگر از شّر و بدی یاد شود، آغاز و اصل و فرع و معدن و جایگاه و سرانجام آن شمایید. لذا در روایت است که حضرت ولیِّ عصر عجّل‌الله‌‌تعالی‌‌فرجه که ظهور فرمودند، آن دو نفر را از قبر بیرون میکشند و زنده میکنند و محاکمه میکنند و تمام تقصیر همهی گناهان اوّلین و آخرین را بر عهدهی آنان اثبات میکنند. شجرهی خبیثه ریشهاش سست است و حضرت که ظهور فرمودند، آن را از ریشه میکنند.

۞     دوازده نفر هستند که اجاق جهنّمند؛ شش نفر از امّتهای سلف، که سه نفر آنها قابیل و فرعون و نمرودند و شش نفر از این امّت، که سه نفر آنها اوّلی و دومی و سومی‌اند.

۞     به موازات عظمت و بزرگی فاطمهی زهرا علیها السّلام که خزانهی الهی است، یک شخص به همان اندازه در جانب ظلمت، از این امّت بلند شد و دست به خزانهی الهی زد و در حقّ ایشان ظلمی کرد که همهی امّت تا ابد باید ننگ و سرافکندگی آن را تحمّل کنند.

۞            اوّلی و دومی که در مدرسهی دنیا خلیفه شدند، همهی حاضرها را غایب و همهی غایبها را حاضر نوشتند.

۞     اشقیا مثل هیزم خشکی هستند که نجس شده است و جز با سوختن پاک نمیشود، ولی دوستان اهل بیت علیهم السّلام را در حوض کوثر میشویند و پاک میشوند.