Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






فراغت از طلب‎ها و بدهی‎ها
تالیفات استاد - کتاب مصباح الهدی
فراغت از طلبها و بدهیها

۞     خوب است انسان جای پا و نشانی نداشته باشد و در خدا گم شود. کار خوبمان را فراموش کنیم، کار بدمان را هم زود استغفار کنیم و فراموش کنیم تا بی‎‎نشان شویم.

۞     باید خود را خلاص و فارغ کرد. هر که را به تو ظلم کرده، ببخش و از خدا هم بخواه او را ببخشد. به هر کس هم خوبی کردهای، فراموش کن. کسانی هم که حقّی بر تو دارند، حقّشان را ادا کن و برایشان دعا کن و از خدا بخواه حقّشان را ادا کند. به هر کس بدهکاری، از خدا و پیامبر و امامان بخواه کمکت کنند که حقّش ادا شود. این کار را بکن تا برای ملاقات و یاد خدا سرِ فراغت پیدا شود.

۞     دو رکعت نماز بخوان و بعد بگو خدایا هر کس را به من بدی کرده است بخشیدم، تو هم او را ببخش. بعد بگو خدایا منِ ضعیف و کوچک از کسانی که به من بدی کردند گذشتم، تو که قوی و بزرگی هم بدیهای من را ببخش و هر کس را هم که به او بدی کردهام، از من راضی کن. خدا میتواند از خزانههای خودش آن‌قدر به او بدهد تا از تو راضی شود. به هر کس هم که خوبی کردهای، فراموش کن؛ آن‌وقت سر فراغت پیدا میکنی که با خدا و اولیائش بنشینی.

۞            تو از کسانی که اذیتت کردهاند، بگذر تا خدا هم کاری کند که کسانی که اذیتشان کردهای، از تو بگذرند.

۞     من به همه‌ی اهل دنیا و اهل آسمان و زمین بدهکارم، چرا که همهی آنها دست به دست هم دادند تا من به وجود آمدم و ارزاق مادّی و معنوی را برای من تهیّه کردند؛ پس به آنها مدیون هستم، و من از ادای حقّ آنها عاجزم و غیر از خدا هم هیچ کس نمیتواند اداء حق کند. اتّفاقاً شما و دیگران هم همینطور هستید. همهی ما نسبت به اداء دین و حق مفلس هستیم و اَلمُفلِسُ فِی اَمَانِ اللهِ: شخص مفلس در امان خدا است. اگر به این حقیقت اعتراف کردی، خدا خودش حقّ آنها را ادا میکند.