Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






مجالست
تالیفات استاد - کتاب مصباح الهدی
مجالست

۞     اَلمُجالَسَةُ مُؤَثِّرَةٌ: همنشینی اثربخش است و فرد را همانند کسی میکند که با او مجالست مینماید. اگر این حقیقت خوب فهمیده شود، بساط تعلیم و تعلّم جمع و دانشگاهها تعطیل میشود. با محبّت با هر کسی بنشینی، مثل او میشوی.

۞            مجالست مؤثّر است. با خدا و اولیائش بنشینیم.

کمال همنشین در من اثر کرد               وگرنه من همان خاکم که هستم

خاک با مجالست، عطر گل محمّدی میگیرد. وَ اصبِر نَفسَکَ مَعَ الَّذینَ یَدعُونَ رَبَّهُم بِالغَداةِ وَ العَشِیِّ یُریدُونَ وَجهَهُ وَ لا تَعدُ عَیناکَ عَنهُم تُریدُ زینَةَ الحَیوةِ الدُّنیا: همراه با کسانی که صبحگاهان و شامگاهان به عشق خدا او را میخوانند، ثابتقدم بمان و در پی زینتهای زندگی دنیا، نگاهت را از آنها برندار. با اهل دنیا نباید نشست.

۞     رنگ خدایی خودش در خلقت کار میکند. مجالست خیلی مؤثّر است و انسان را رنگ میکند. انشاءالله از آن رنگهای خدایی به ما زده شود. رنگهای خدایی ثابت است و نمیپرد. مَن اَحسَنُ مِنَ اللهِ صِبغَةً: از نظر رنگآمیزی کردن، چه کسی از خدا بهتر است؟ رنگ تقوا، ایمان، صفا، وفا و مال خدا و محمّد و آل محمّد علیهم السّلام است. رنگهای دنیا تا آفتاب قیامت بزند میپرند، ولی رنگهای خدایی دائم شفّافتر میشوند. به خودت بگو حالا که بناست ما رنگ بشویم، پس خوب است خدا و خوبان خدا ما را رنگ کنند.

۞     امام صادق علیه السّلام فرمود: کسی که به دینش وثوق داشته باشم، اگر یک ساعت کنارش بنشینم برای من از هفتاد سال عبادت بهتر است. نفرمود برای او از چند سال عبادت بهتر است. مجالست مؤثّر است. شبانه روزی ده دقیقه خلوت کنیم و با وضو بر سجّاده بنشینیم و به خدا و موالیانمان بگوییم آمدهایم خدمت شما بنشینیم.