Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






معرفت خدا و اولیا
تالیفات استاد - کتاب مصباح الهدی
معرفت خدا و اولیا

۞            همهی اعمال حج قضا دارد، غیر از وقوف در عرفات. معرفت شرط زیارت خداست و هیچ چیز جای آن را نمیگیرد.

۞            خدا و پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و امام هر کدام خودشان باید خودشان را معرّفی کنند. ما نمیتوانیم آنها را بشناسیم.

۞     خدا دوستان اهل بیت علیهم السّلام را رنگ میکند. خودش فرمود: صِبغَةَ اللهِ:  رنگآمیزی خدا ، و چون هیچ کس از کار او تعریف نکرد، خودش از کارش تعریف کرد و فرمود: وَ مَن اَحسَنُ مِن اللهِ صِبغَةٌ: و چه کسی بهتر از خدا رنگآمیزی میکند؟ خدا را نمیشود تعریف کرد، مگر با خدا. مخلوق خدا را هم نمیشود تعریف کرد، مگر با خدا: لا یُعرَفُ اللهُ اِلاّ بِاللهِ وَ لا یُعرَفُ المَخلوقُ اِلاّ بِاللهِ.

۞     دلیلی که ما برای اثبات خداوند بیاوریم، برای خودمان خوب است. از  بود  او ما هستیم، نه اینکه چون ما هستیم، او هم هست. کَیفَ یُستـَدَلُّ عَلَیکَ بِمَا هُوَ فى وُجُودِهِ مُفتـَقِرٌ اِلَیکَ: چگونه به وسیلهی چیزی که در هستی‌اش نیازمند توست، بر وجود تو استدلال شود؟

۞     بعضی وقتها مشاهده میشود یک مدّاح و ذاکر اهل بیت علیهم السّلام بعد از عمری مدّاحی، در مقام اظهار عظمت و کرامت اهل بیت علیهم السّلام میگوید: چنان بزرگوار و کریمند که به برکت آنها هیچ کمبودی در زندگی دنیوی‌ام ندارم و هر چه در دنیا خواستهام، برآورده شده است. این سخن همهی ثمرهی عمری مدّاحی و ذاکر بودن او را خراب و فاسد میکند. همهی آن مدحها مال همین متاع بی‎‎ارزش دنیوی بود؟ این را که به کفّار و اشقیا هم دادهاند. این چه کرامتی است که برای بیان لطف آنها نسبت به دوستانشان بیان میکنی؟