Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


چهارشنبه ۱۳ تیر
۱۴۰۳

26. ذي‌الحجه 1445


3. جولای 2024






همه چیز در درون توست
تالیفات استاد - کتاب مصباح الهدی
۞     هر گمکردهای که داری، احتیاطاً در خانهی دل خودت بگرد، خواهی دید که همانجاست. هر کس دیگری هم که گمکردهای داشت و از تو سراغ آن را گرفت، باز به خانهی دلت نگاه کن؛ آن را هم همانجا پیدا خواهی کرد. این همه در بیرون به دنبال گمشدههایت گشتی و چیزی پیدا نکردی، حالا کمی وقت صرف کن و خانهی دلت را بگرد، شاید آنجا پیدا شد.

۞     خداوند فرمود: وَ فِی الاَرضِ آیاتٌ لِلمُوقِنینَ وَ فى اَنفُسِکُم اَفَلا تُبصِرُونَ: و برای اهل یقین در زمین و در نفسهای خودتان نشانههایی وجود دارد، پس آیا نمیبینید؟ و فرمود: سَنُریهِم آیاتِنا فِی الافاقِ وَ فى اَنفُسِهِم حَتّی یَتَبَیَّنَ لَهُم اَنَّهُ الحَقُّ: به‌ زودی نشانههای خودمان را در آفاق عالم و در درون خودشان به آنها نشان میدهیم تا برای آنان روشن شود که همانا او حق است. پس برای دیدار و وصال خدا، به درون خودت نظری بینداز.

۞     خداوند فرمود: فانتَظِرُوا اِنّی مَعَکُم مِنَ المُنتَظِرینَ: در انتظار باشید، همانا من با شما از منتظران هستم. اِنّی مَعَکم یعنی من در کنار شما هستم، منتها چون شما در اطراف و دوردستها دنبال من میگردید، مرا نمیبینید. وَ فى اَنفُسِکُم اَفَلا تُبصِرُونَ؟ و در نفسهای خودتان آیا نمیبینید؟

گفتم به کام وصلت خواهـم رسیـد روزی   گفتا که نیک بنگر شاید رسیده باشی

 

۞     در زیارت جامعهی کبیره خطاب به اهل بیت علیهم السّلام آمده است که: بدنهای شما درون بدنهاست، نفسهای شما درون نفسهاست، روحهای شما درون روحهاست، و . آیا از این واضحتر بگویند که اهل بیت علیهم السّلام در درون شما میباشند؟ پس برای دیدار و وصال آنان، سر به گریبان فرو ببرید و در درون خودتان به دنبال ایشان بگردید.

۞     گفته میشود آغاز غیبت امام زمان عجّل‌الله‌‌تعالی‌‌فرجه با رفتن حضرت به درون سرداب خانهی پدرشان بود؛ لذا شیعه که به زیارت میرود، سر به درون سرداب میبرد. اگر سر به جیب و گریبان فرو بریم و در سرداب درونمان بگردیم، شاید حضرت علیه السّلام را پیدا کنیم.

۞     نفس و بدن انسان، مغرب است و بیرون از وجود انسان، مشرق است. در داستان حضرت ابراهیم علیه السّلام ستاره و ماه و خورشید وقتی به نفس ابراهیم رسیدند، غروب کردند. حضرت ولیِّ عصر عجّل‌الله‌‌تعالی‌‌فرجه از مغرب ظهور میکند، یعنی از درون خودت.

۞     اینکه در زیارت وارث شهادت میدهی که ائمّه نوری در اصلاب شامخ و ارحام پاک بودند و آنها را جاهلیت با پلیدیهایش آلوده نساخته است، این شهادت را از کجا میدهی؟ مگر غیر از این است که در درون خودت نوری از آنها را پیدا کردی و دیدی که پاکند؟