Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


يكشنبه ۳۰ ارديبهشت
۱۴۰۳

11. ذي‌القعده 1445


19. می 2024






دیگر آثار منتشر شده از مؤلّف این کتاب
تالیفات استاد - کتاب طبیب عشق

دیگر آثار منتشر شده از مؤلّف این کتاب

۱/ شراب طهور، سلوک در صراط مستقیم عرفان: اثری عمیق، لطیف و راهگشا برای مشتاقان جوار و طالبان دیدار حضرت دوست. شراب طهور حاوی یک پیشگفتار و شش فصل با این عناوین است: کلّیات، در آستانه‌ی سلوک، بنیان‌های حیات و سلوک عرفانی، روحیّات عرفانی، پایه‌های سلوک، آداب سلوک. این اثر با بهره‌های وافر از قرآن کریم و سخنان معصومین علیهم السّلام به زبانی ساده و روشن و سازگار با زندگی انسان امروز، سالکان الی الله را با شیوه‌ی درست و نتیجه‌بخشِ راه سپردن در صراط مستقیم عرفان آشنا می‌سازد. 

    ۲/ مصباح‌الهدی، در نگرش و روش عرفانی اهل محبّت و ولاء: حاوی چکیده‌ی مطالبی که مؤلّف طیّ قریب بیست سال، از محضر عارف بزرگ شیعی معاصر، مرحوم حاج میرزا محمّد‌اسماعیلِ خان‌احمد دولابی، استفاده نموده و اوّلین مجلّد آن را ذیل قریب هشتاد عنوان که دربرگیرنده‌ی اساسی‌ترین موضوعات در شناخت جهان‌بینی عرفانی شیعه و نحوه‌ی سلوک الی الله به‌شیوه‌ی اهل محبّت و جذبه است، تنظیم و دسته‌بندی کرده است. 

  ۳/ سرّ حقّ، در بیان طریق وسطیٰ و صراط مستقیم عرفان: این کتاب با تبیین سرچشمه‌ی عرفان اسلامی در قرآن و احادیث و سیره‌ی معصومین علیهم السّلام و


بررسی و پاسخ به ادلّه‌ی مخالفان و منکران عرفان اسلامی، تردیدها را برطرف می‌کند و با معرّفی لغزشگاه‌های طریق عرفان و راه مصونیّت از لغزیدن در هریک از آنها، سلوکی شایسته و نتیجه‌بخش را امکان‌پذیر می‌سازد.

۴/ ره‌توشه‌ی دیدار: اثری بدیع، عمیق، دلنشین و روحنواز درزمینه‌ی زیارت، که خواننده‌ی آن از یکسو به اسرار بسیاری درزمینه‌ی سیر و سلوک عرفانی پی‌می‌برد، و ازسوی دیگر شیوه‌ی شایسته و پسندیده‌ی انجام زیارت را می‌آموزد و از دیگر سو با آموزه‌های عمیق و لطیف اعتقادی، اخلاقی و عرفانی موجود در متون زیارتنامه‌ها آشنا می‌شود.

۵/ حدیث دوست، رهنمودها و دستورالعمل‌های سلوکی امام صادق علیه السّلام به عنوان بصری: عنوان بصری، پیرمردی نودوچهار ساله‌، درپی جستن راه کمال و پی‌بردن به شیوه‌ی طیّ آن به محضر امام صادق علیه السّلام می‌رسد و آن حضرت نکات معرفتی عمیق و دستورالعمل‌های سلوکی ارزشمندی را برای او بیان می‌فرمایند. کتاب حدیث دوست حاوی متن عربی و ترجمه‌ی سلیس فارسی سخنان امام صادق علیه السّلام و شرح آموزه‌های گرانقدر عرفانی است که آن حضرت برای مشتاقان عرفان و طالبان سلوک الی الله بیان فرموده‌اند.

۶/ کرشمه‌ی حُسن، نظری بر جنبه‌های عارفانه‌‌ی نهضت عاشورا: حاوی فصولی با عناوین موحّد زیستن، حسن‌ظنّ به خدا و کارهای خداوند، توکّل، آرامش و صبر، رضا، عبادت، عبودیّت، آزادگی و حریّت، تسلیم و تفویض، علوّ همّت،


مناعت طبع، کرامت و عزّت نفس، جمال اخلاقی، عشق و جانبازی؛ همراه با متن و ترجمه‌ی زیارت عاشورا.

۷/ کاشف‌الاسرار (مولیٰ نظرعلی طالقانی/ تصحیح و تعلیق مهدی طیّب): در دو جلد؛ جلد نخستین حاوی هفت فصل با عناوین: مقدّمات لازم و مقاصد مهمّه در اصول دین، خداشناسی، پیغمبرشناسی، امامت، ظهور قائم (عج) و رجعت، معاد و شناخت قیامت و عالم آخرت و رساله‌ی متمّم در اصول دین. جلد دوم حاوی ده فصل با عناوین: مقدّمه در اخلاق، مقاله‌ی اولی در اخلاق، مقاله‌ی دوم در اخلاق، رساله‌ی محبّت و مواعظ سال‌های ۱۲۷۸ تا ۱۲۸۶ هـ ق. اصل کتاب، تألیف عارف، حکیم، فیلسوف، متکلّم، اخلاقی و فقیه برجسته، مرحوم مولیٰ نظرعلی طالقانی است که با تصحیح و تعلیقاتی شامل بیش از ۳۷۰۰ پاورقی منتشر شده است.

۸/ آیین بندگی در آیینه‌ی اندیشه و احساس (سیّد محمّدباقر صدر/ ترجمه‌ی مهدی طیّب): در زمینه‌ی فلسفه‌ی کلّی عبادات و فلسفه‌ی اختصاصی تشریع نماز، روزه، زکات و حجّ، باتوجّه‌به ابعاد معنوی، تربیتی و اجتماعی آنها. این کتاب، ترجمه‌ی یکی از آثار شهید آیت‌الله سیّد محمّدباقر صدر می‌باشد.

۹/ حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان: حاوی فصولی با عناوین: حکمت و فواید حجاب و زیان‌های بی‌حجابی، مبانی و حدود شرعی حجاب در اسلام، آسیب‌شناسی حجاب در جامعه‌ی ما، درمان بیماری خودآرایی، بدحجابی و


جلوه‌فروشی برخی زنان، مردان و معضل خودآرایی و خودنمایی برخی زنان در جامعه و پاسخ به پرسش‌هایی در زمینه‌ی احکام و حقوق زن در اسلام.

۱۰/ مدیریّت اسلامی: حاوی فصولی با عناوین نسبت میان دین و مدیریّت، مدیر مسلمان و اندیشه‌های مدیریّتی پدید آمده در جوامع غربی، روش مدیریّت اسلامی، مدیر موفّق، نقش فرد در سازمان درجهت تحقّق کمال انسانی، تحلیل رفتار فرد مسلمان و شیوه‌ای برای اصلاح رفتار، و معیارهای عمومی شایستگی و برتری نیروی انسانی.

۱۱/ روش مدیریّت اسلامی: حاوی فصولی با عناوین: پذیرش مدیریّت، روحیّات و ملکات اخلاقی مدیر اسلامی، تصمیم‌گیری، دستور و اقدام، انتخاب کارکنان و انتصاب مسؤولان، انتصاب قائم‌مقام، معاونان و رئیس‌دفتر، انتخاب فرماندهان نظامی، نحوه‌ی رفتار با کارکنان، نظارت و تشویق و تنبیه، مدیر و جامعه، مدیر و نزدیکانش، مدیر و عبادت.

۱۲/ شناخت انقلاب اسلامی از دیدگاه شهید مطهّری: حاوی مباحثی درزمینه‌ی شناخت مبانی انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی در تاریخ، شناخت انقلاب اسلامی ایران، ارکان بقاء و تداوم انقلاب اسلامی، و جمهوری اسلامی.

۱۳/ پایان شب سیه: درزمینه‌ی مهدویّت، انتظار فرج، غیبت و طول عمر امام زمان (عج). ترجمه‌ی این کتاب با نام The End of Darkness برای انگلیسی‌زبانان منتشر شده است.


۱۴/ حدیث معرفت امیرالمؤمنین علیه السّلام به نورانیّت و حدیث اولوالالباب در سیر به‌سوی ربّ‌الارباب: متن و ترجمه‌ی دو حدیث عمیق و ارزشمند. نخستین حدیث، مقامات باطنی امیرالمؤمنین علیه السّلام را از زبان آن امام همام بیان کرده است. حدیث دوم به تبیین مسیر منازل و روش سلوک الی‌الله از دیدگاه مکتب اهل‌بیت علیهم السّلام می‌پردازد و وجه تمایز سلوک اهل حبّ و جذب را با سلوک اهل ریاضت و کسب،آشکار می‌سازد.