Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


يكشنبه ۹ ارديبهشت
۱۴۰۳

19. شوال 1445


28. آوریل 2024






دیگر آثار منتشر شده از مؤلّف این کتاب
تالیفات استاد - کتاب جان جهان

۱/ شراب طهور، سلوک در صراط مستقیم عرفان: اثری عمیق، لطیف و راهگشا برای مشتاقان جوار و طالبان دیدار حضرت دوست. شراب طهور حاوی یک پیشگفتار و شش فصل با این عناوین است: کلّیات، در آستانه‌ی سلوک، بنیان‌های حیات و سلوک عرفانی، روحیّات عرفانی، پایه‌های سلوک، آداب سلوک. این اثر با بهره‌های وافر از قرآن کریم و سخنان معصومین: به زبانی ساده و روشن و سازگار با زندگی انسان امروز، سالکان الی الله را با شیوه‌ی درست و نتیجه‌بخشِ راه سپردن در صراط مستقیم عرفان آشنا می‌سازد. این اثر در همایش اندیشه و قلم به‌عنوان کتاب سال برگزیده شده است.

۲/ مصباح‌الهدی، در نگرش و روش عرفانی اهل محبّت و ولاء: حاوی چکیده‌ی مطالبی که مؤلّف طیّ قریب بیست سال، از محضر عارف بزرگ شیعی معاصر، مرحوم حاج میرزا محمّد‌اسماعیلِ خان‌احمد دولابی، استفاده نموده و اوّلین مجلّد آن را ذیل قریب هشتاد عنوان که دربرگیرنده‌ی اساسی‌ترین موضوعات در شناخت جهان‌بینی عرفانی شیعه و نحوه‌ی سلوک‌الی‌الله به‌شیوه‌ی اهل محبّت و جذبه است، تنظیم و دسته‌بندی کرده است.

۳/ طبیب عشق، عرصه حیات انسان از منظر عارفان: حاوی شرح و تبیین مستدلّ و آسان‌فهم یکی از اساسی‌ترین مباحث توحیدی که جهان‌بینی عرفانی برآن مبتنی است. نگرش موحّدانه‌ای که در این کتاب معرّفی شده است، تصویری دل‌نشین، آرامش‌بخش، نشاط‌انگیز و امیدآفرین از زندگی را در منظر شخص پدیدار می‌سازد که به او امکان می‌بخشد توأمان به لذّت زندگی دنیوی و نیل به حیات طیّبه‌ی معنوی دست یابد.

۳/ سرّ حقّ، در بیان طریق وسطیٰ و صراط مستقیم عرفان: این کتاب با تبیین سرچشمه‌ی عرفان اسلامی در قرآن و احادیث و سیره‌ی معصومین: و بررسی و پاسخ به ادلّه‌ی مخالفان و منکران عرفان اسلامی، تردیدها را برطرف می‌کند و با معرّفی لغزشگاه‌های طریق عرفان و راه مصونیّت از لغزیدن در هریک از آنها، سلوکی شایسته و نتیجه‌بخش را امکان‌پذیر می‌سازد.

۴/ ره‌توشه‌ی دیدار: اثری بدیع، عمیق، دلنشین و روحنواز در زمینه‌ی زیارت، که خواننده‌ی آن از یکسو به اسرار بسیاری درزمینه‌ی سیر و سلوک عرفانی پی می‌برد، و ازسوی دیگر شیوه‌ی شایسته و پسندیده‌ی انجام زیارت را می‌آموزد و از دیگر سو با آموزه‌های عمیق و لطیف اعتقادی، اخلاقی و عرفانی موجود در متون زیارتنامه‌ها آشنا می‌شود.

۵/ حدیث دوست، رهنمودها و دستورالعمل‌های سلوکی امام صادق علیه السلام به عنوان بصری: عنوان بصری، پیرمردی نودوچهار ساله‌، درپی جستن راه کمال و پی‌بردن به شیوه‌ی طیّ آن به محضر امام صادق علیه السلام می‌رسد و آن حضرت نکات معرفتی عمیق و دستورالعمل‌های سلوکی ارزشمندی را برای او بیان می‌فرمایند. کتاب حدیث دوست حاوی متن عربی و ترجمه‌ی سلیس فارسی سخنان امام صادق علیه السلام و شرح آموزه‌های گرانقدر عرفانی است که آن حضرت برای مشتاقان عرفان و طالبان سلوک‌الی‌الله بیان فرموده‌اند.

۶/ کرشمه‌ی حُسن، نظری بر جنبه‌های عارفانه‌‌ی نهضت عاشورا: حاوی فصولی با عناوین موحّد زیستن، حسن‌ظنّ به خدا و کارهای خداوند، توکّل، آرامش و صبر، رضا، عبادت، عبودیّت، آزادگی و حریّت، تسلیم و تفویض، علوّ همّت، مناعت طبع، کرامت و عزّت نفس، جمال اخلاقی، عشق و جانبازی؛ همراه با متن و ترجمه‌ی زیارت عاشورا. ترجمه انگلیسی این کتاب نیز با نامThe Charm Of Beauty در کانادا به چاپ رسیده است.

۷/ کاشف‌الاسرار (مولیٰ نظرعلی طالقانی/ تصحیح و تعلیق مهدی طیّب): در دو جلد؛ جلد نخستین حاوی هفت فصل با عناوین: مقدّمات لازم و مقاصد مهمّه در اصول دین، خداشناسی، پیغمبرشناسی، امامت، ظهور قائم‌عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه و رجعت، معاد و شناخت قیامت و عالم آخرت و رساله‌ی متمّم در اصول دین. جلد دوم حاوی ده فصل با عناوین: مقدّمه در اخلاق، مقاله‌ی اولی در اخلاق، مقاله دوم در اخلاق، رساله‌ی محبّت و مواعظ سال‌های ۱۲۷۸ تا ۱۲۸۶ هـ .ق . اصل کتاب، تألیف عارف، حکیم، فیلسوف، متکلّم، اخلاقی و فقیه برجسته، مرحوم مولیٰ نظرعلی طالقانی است که با تصحیح و تعلیقاتی شامل بیش از ۳۷۰۰ پاورقی منتشر شده است.

۸/ آیین بندگی در آیینه‌ی اندیشه و احساس (سیّد محمّدباقر صدر/ ترجمه‌ی مهدی طیّب): در زمینه‌ی فلسفه‌ی کلّی عبادات و فلسفه‌ی اختصاصی تشریع نماز، روزه، زکات و حجّ، باتوجّه‌به ابعاد معنوی، تربیتی و اجتماعی آنها. این کتاب، ترجمه‌ی یکی از آثار شهید آیت‌الله سیّد محمّدباقر صدر می‌باشد.

۹/ حجاب و حقوق زن در ترازوی اندیشه و ایمان: حاوی فصولی با عناوین: حکمت و فواید حجاب و زیان‌های بی‌حجابی، مبانی و حدود شرعی حجاب در اسلام، آسیب‌شناسی حجاب در جامعه‌ی ما، درمان بیماری خودآرایی، بدحجابی و جلوه‌فروشی برخی زنان، مردان و معضل خودآرایی و خودنمایی برخی زنان در جامعه و پاسخ به پرسش‌هایی درزمینه‌ی احکام و حقوق زن در اسلام.

۱۰/ مدیریّت اسلامی: حاوی فصولی با عناوین نسبت میان دین و مدیریّت، مدیر مسلمان و اندیشه‌های مدیریّتی پدید آمده در جوامع غربی، روش مدیریّت اسلامی، مدیر موفّق، نقش فرد در سازمان درجهت تحقّق کمال انسانی، تحلیل رفتار فرد مسلمان و شیوه‌ای برای اصلاح رفتار، و معیارهای عمومی شایستگی و برتری نیروی انسانی.

۱۱/ روش مدیریّت اسلامی: حاوی فصولی با عناوین: پذیرش مدیریّت، روحیّات و ملکات اخلاقی مدیر اسلامی، تصمیم‌گیری، دستور و اقدام، انتخاب کارکنان و انتصاب مسؤولان، انتصاب قائم‌مقام، معاونان و رئیس‌دفتر، انتخاب فرماندهان نظامی، نحوه‌ی رفتار با کارکنان، نظارت و تشویق و تنبیه، مدیر و جامعه، مدیر و نزدیکانش، مدیر و عبادت.

۱۲/ شناخت انقلاب اسلامی از دیدگاه شهید مطهّری: حاوی مباحثی درزمینه‌ی شناخت مبانی انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی در تاریخ، شناخت انقلاب اسلامی ایران، ارکان بقاء و تداوم انقلاب اسلامی، و جمهوری اسلامی.

۱۳/ پایان شب سیه: اثری مختصر و پرمحتوا که درزمینه‌ی مهدویّت، انتظار فرج، غیبت و طول عمر امام زمانعجّل‌الله‌تعالی‌فرجه به رشته‌ی تحریر درآمده و در ده‌ها هزار نسخه طیّ نوبت‌های متعدّد منشر شده است. ترجمه‌ی این کتاب نیز با نام The End Of Darkness برای انگلیسی‌زبانان منتشر شده است.

۱۴/ حدیث معرفت امیرالمؤمنین‌(علیه السلام) به نورانیّت و حدیث اولوالالباب در سیر به‌سوی ربّ‌الارباب: متن و ترجمه‌ی دو حدیث عمیق و ارزشمند. نخستین حدیث، مقامات باطنی امیرالمؤمنین‌(علیه السلام) را از زبان آن امام همام بیان کرده است. حدیث دوم به تبیین مسیر منازل و روش سلوک‌الی‌الله از دیدگاه مکتب اهل‌بیت: می‌پردازد و وجه تمایز سلوک اهل حبّ و جذب را با سلوک اهل ریاضت و کسب آشکار می‌سازد.