Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء کانال تلگرام اهل ولاء اینستاگرام اهل ولاء


يكشنبه ۴ شهریور
۱۴۰۳

19. صفر 1446


25. آگوست 2024






انصاری‌همدانی، علی
تالیفات استاد - کتاب از خود رسته

ansari-hamedaniانصاری‌همدانی، علی

علی انصاری‌همدانی (فرزند آیت‌الله انصاری همدانیرحمه الله) متولّد خرداد ماه ۱۳۲۶ در شهر نجف اشرف است. او تحصیلات ابتدایی و متوسّطه‌ی خود را در شهر همدان گذراند. سپس با عزیمت به تهران، در مقطع کارشناسی رشته‌ی ریاضیات از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. وی بعد از آن‌که مدّتی در همان دانشگاه به تدریس اشتغال داشت، برای ادامه‌ی تحصیل عازم انگلستان شد و از دانشگاه معتبر «سیتی» (City University London) در رشته‌ی «ریاضیات مهندسی» فارغ‌التحصیل گردید.

دکتر انصاری‌همدانی بعد از بازگشت به ایران مشغول تدریس در دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته ریاضیات فنی و دیگر رشته های ریاضی شد و در سال ۱۳۸۷ بازنشسته گردید.

فارغ از جنبه‌های تحصیلی، گفتنی است دکتر علی انصاری‌همدانی در دوران نوجوانی، با کوشایی بسیار، در خدمت جلساتِ شریف معرفتی مرحوم پدرشان بودند و توفیق آشنایی با بزرگانی از اهل معنا و سالکان الی الله را داشته‌اند که ازجمله می‌توان به شخصیّت‌های گران‌مایه‌ای همچون آیت‌الله حاج‌شیخ‌حسنعلی نجابت شیرازی، حاج‌محمّداسماعیل خان‌احمددولابی، آیت‌الله شهید سیّدعبدالحسین دستغیب‌شیرازی، آیت‌الله سیّدمحمّدمهدی دستغیب‌شیرازی، آیت‌الله سیّدمحمّدحسین حسینی‌طهرانی، شیخ عبدالله پیاده‌بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّدعبدالله فاطمی‌شیرازی و حاج‌هادی خان‌صنمی‌ابهری اشاره کرد.

دکتر انصاری‌همدانی، سالیان متمادی (بیش از ده سال) به‌طور شبانه‌روزی با دامادشان مرحوم مهندس تناوش همراهی و رفاقت داشته‌اند و معاشر و مصاحب و به‌مفهوم واقعی صاحبِ سرّ ایشان بوده‌اند؛ در رسیدگی به نیازمندان، با مرحوم تناوش همراهی داشته‌اند و به مرحوم تناوش در رسیدگی به خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت یاری می‌رسانده‌اند.

هم‌اینک نیز بحمدالله جلسات پُربار معنوی‌ای برای شاگردان خاصّ خود که بعضاً از ارادتمندان و شاگردان مرحوم تناوش بوده‌اند، دارند.