Get the Flash Player to see this player.

time2online Joomla Extensions: Simple Video Flash Player Module

  کانال تلگرام اهل ولاء  اینستاگرام اهل ولاء


جمعه ۲۹ دی
۱۳۹۶

1. جمادي‌الاول 1439


18. ژانویه 2018






سرحق

 

اسم ناشر: 

سفینه 

سال نشر: 

    1387 

دوره چاپ: 

سوم 

تعداد صفحات: 

    ۲۲۲ 

قیمت کتاب: 

    ۲۲۰۰ تومان 

شابک: 

    ۵-۱-۹۵۷۷۸-۹۶۴-۹۷۸ 

 

سرّحقّ

این کتاب با تبیین سرچشمه ی عرفان اسلامی در قرآن و احادیث و سیره ی معصومین و بررسی و پاسخ به ادلّه ی مخالفان و منکران عرفان اسلامی، تردیدها را برطرف کرده و با معرفی نمودن لغزشگاههای طریق عرفان و راه مصونیّت از لغزیدن در هر یک از آنها، سلوکی شایسته و نتیجه بخش را امکان پذیر می سازد .

      لینک دانلود به دو صورت:     PDF     HTML

 


پیشگفتار: صفحه ۷

فصل اوّل: سرچشمة عرفان اسلامی: صفحه ۱۱

مقدّمه: صفحه ۱۳

۱- روی‌کرد خداگرا: صفحه ۱۴

الف- روی‌کرد دنیاگرا: صفحه ۱۵

ب- روی‌کرد آخرت    گرا: صفحه ۱۵

ج- روی‌کرد خداگرا: صفحه ۱۶

۲- روی‌کرد عاشقانه: صفحه ۱۶

الف- روی‌کرد تاجرانه، اجیرانه و صابرانه: صفحه ۱۶

ب- روی    ‎‎کرد عاشقانه: صفحه ۱۷

۳- روی‌کرد متعمّقانه: صفحه ۲۲

۴- روی‌کرد علم الهامی و موهبتی خواهانه: صفحه ۳۲

۵- روی‌کرد شهودطلبانه: صفحه ۳۵

۶- روی‌کرد تمامیّت‌گرا: صفحه ۴۷

سخن آخر: صفحه ۵۴

فصل دوم: بررسی دلایل منکران: صفحه ۵۵

منکران و مخالفان عرفان و تصوّف چه می‏گویند: صفحه ۵۷

تذکّر آغازین: صفحه ۵۸

کدام عرفان و تصوّف؟: صفحه ۶۱

تفسیر انفسی و تأویل عرفانی: صفحه ۶۵

نسبی بودن معارف اکتسابی و شهودی با با الهی بودن معارف دینی تعارض ندارد: صفحه ۶۷

نفی برخی بزرگان صوفیّه توسّط صوفیان بزرگ دیگر: صفحه ۶۸

نفی عرفان و تصوّف توسّط دانشمندان سایر علوم اسلامی: صفحه ۷۰

انگیزة ویژة مخالفت برخی علمای اهل سنّت با عرفان و تصوّف: صفحه ۷۳

نظر دانشمندان شیعه در مورد عرفان و تصوّف: صفحه ۷۴

احادیث و روایات مورد استناد برای نفی عرفان و تصوّف: صفحه ۷۸

تذکّر پایانی: صفحه ۸۳

فصل سوم: لغزش‌های نظری و عملی در سلوک: صفحه ۸۵

مقدّمه: صفحه ۸۷

شروط سلامت و موفقیّت در سلوک: ۱/ صدق و اخلاص: صفحه ۸۸

شروط سلامت و موفقیّت در سلوک: ۲/ علم و آگاهی: صفحه ۸۸

شروط سلامت و موفقیّت در سلوک: ۳/ راهبر و راهنمای ذی‌صلاح: صفحه ۹۰

۱- لغزش‌های اعتقادی در سلوک: صفحه ۹۴

۲- حجّت شمردن کشف و کرامات: صفحه ۱۰۵

۳- مطلق کردن و حجّت شمردن پیر و مراد: صفحه ۱۰۷

۴- بی    اعتنایی و حذف ظواهر وحی: صفحه ۱۰۹

۵- بی    اعتنایی به عقل: صفحه ۱۱۰

۶- بی    اعتنایی و بی    احترامی به علوم و عالمان ظاهر: صفحه ۱۱۲

۷- توسّل به احادیث غیر معتبر و برداشت‌های ناموجّه: صفحه ۱۱۵

۸- استناد به اشعار و عبارات ادیبانه و داستان‌ها و تمثیل‌های عرفانی: صفحه ۱۱۶

۹- ریاضات و عبادات شاقّ و بدعت    آمیز: صفحه ۱۱۸

۱۰- جبرگرایی و مسؤولیّت گریزی۱۲۳

۱۱- ملامتی    گری و تظاهر به ترک طاعات و ارتکاب معاصی۱۲۷

۱۲- بی    نیازی اهل طریقت به شریعت، و اهل حقیقت به شریعت و طریقت: صفحه ۱۳۰

۱۳- خود را برتر و بالاتر از طاعت و معصیت پنداشتن: صفحه ۱۳۴

۱۴- دل باید پاک باشد، ظاهر مهم نیست: صفحه ۱۳۹

۱۵- تقدیر با کوشش تغییر نمی‏پذیرد: صفحه ۱۴۲

۱۶- کار از عنایت برمی‌آید نه از مجاهدت: صفحه ۱۴۳

۱۷- تکلیف متوجّه مدهوشان و مجنونان نیست: صفحه ۱۴۶

۱۸- مؤمن از بدو تولّد برزخ را طی می   کند و در عالم برزخ تکلیف نیست: صفحه ۱۴۷

۱۹- برای رسیدن به مقصد، محبّت کافی است: صفحه ۱۵۰

۲۰- با وجود محبّت معصیت زیانی نمی‏رساند: صفحه ۱۵۲

۲۱- دوست هرگز محبّ خود را عذاب نمی‌کند۱۵۶

۲۲- عذاب اگر از جانب محبوب باشد عذب و گواراست: صفحه ۱۶۱

۲۳- پروای از معصیت، حاکی از بی‌اعتمادی به رحمت الهی و شفاعت معصومین است: صفحه۱۶۴

۲۴- خدا به طاعات ما بینیاز و معاصی ما برای او بی‌زیان است: صفحه ۱۶۹

۲۵- در مقام وحدت و یگانگی، مَحرم و نامَحرم بیمعنی است: صفحه ۱۷۰

۲۶- برای رسیدن به عشق الهی باید از عشق مجازی مدد گرفت: صفحه ۱۷۳

۲۷- مدد جستن از نغمههای خوش و صداهای زیبا برای پرواز روح: صفحه ۱۷۵

۲۸- رقص و دست‌افشانی صوفیانه: صفحه ۱۷۷

۲۹- استفاده از موادّ مخدّر: صفحه ۱۸۱

۳۰- مستی شراب مَجازی، پلی به سوی مستی شراب حقیقی: صفحه ۱۸۲

۳۱- ترک تلاش در شؤون دنیوی: صفحه ۱۸۷

۳۲- رهبانیّت، گوشهنشینی و خلوتگزینی: صفحه ۱۸۹

۳۳- درونگرایی افراطی و از دست دادن حسّاسیّتهای اجتماعی: صفحه ۱۹۳

۳۴- سکولاریسم و عرفان: صفحه ۱۹۷

۳۵- کمک به نیازمندان و مقابله با ظالمان فضولی و مداخله در کار خداست: صفحه ۲۰۱

۳۶- صوفی‌نمائی و عرفانمآبی: صفحه ۲۰۴

سخن پایانی: صفحه ۲۰۷


 

افزودن نظر

هرگونه نظرات توهین آمیز و نسبتهای غیر مسلم احراز نشده و خلاف شرع حذف خواهد شد






کد امنیتی
بازنشانی